'Klus-en-geniet'-jongeren in 2014 naar Belarus.
Ben je 'in' voor een uitdaging?

Stichting Toekomst, Jeugdopbouw in Belarus wil komend jaar een korte uitwisseling organiseren met een groep Nederlandse jongeren uit Hattem en omstreken. Aan deze 'klus-en-geniet'-uitwisseling in het voorjaar kunnen ongeveer 12 jongeren deelnemen. Het programma vermeldt naast enkele dagen klussen in het zuiden van Belarus ook een kennismaking met de Wit-Russische jongeren, hun cultuur en gewoonten. Aanmelding kan via deze website.

Na overleg dit voorjaar met School NR 2 in Stolin heeft Stichting Toekomst een uitnodiging ontvangen om met een groep van ongeveer 12 jongeren van vrijdag 25 april t/m zaterdag 3 mei 2014 een werkbezoek te brengen. Deze 'klus-en-geniet'-uitwisseling beslaat enkele dagen praktisch klussen in de school (met kwast en roller) en ook enkele dagen samen met een groep Wit-Russische leerlingen verschillende activiteiten ondernemen, wat georganiseerd wordt door de school in Stolin

Zoeken we jou?
Stichting Toekomst stelt jongeren (m/v) in de gelegenheid zich hiervoor aan te melden. Aanmelden betekent niet automatisch dat je meegaat. Je moet wel wat in huis hebben:
- nieuwsgierig en enthousiast om hieraan te willen deelnemen,
- leeftijd ongeveer 17 tot 21 jaar,
- woonachtig in Hattem of omgeving,
- je ziet kans een bedrag tussen 250 en 300 euro zelf gefinancierd te krijgen om de uitwisseling te bekostigen,
- je kunt tegen een stootje (je logeert bij een leerling thuis in een Wit-Russisch gastgezin, met ander eten, andere gewoonten, ander sanitair enz. dan je thuis gewend bent),
- je bent bereid vooraf een paar avonden 'basic' Russisch te leren (handige woorden/zinnetjes),
- je kunt in een groep waar je vooraf niet iedereen kent een goede plek innemen,
- je hebt omgangsvormen en verantwoordelijkheidsgevoel en staat stevig in je schoenen.
Kijk je naar jezelf en herken je jezelf hierin? Reageer dan.
Het bestuur van Stichting Toekomst selecteert wie mee kan met de uitwisseling.
Je kunt je aanmelden door het aanmeldingsformulier volledig in te vullen. Het aanmeldingsformulier tref je hier aan en stuur het op naar info@stichtingtoekomst.nl