Transport met hulpgoederen naar Stolin.

Begin januari 2008 is in samenwerking met de Stichting Tsjernobyl Gehandicapten Hattem, een volle transportwagen vertrokken met hulpgoederen naar de regio Stolin, Wit-Rusland.

Laden.

Voor Stichting Toekomst zijn o.a. een dertigtal gebruikte computersets met het transport meegegaan. Deze goedwerkende Pentium 4's, zijn alle nagekeken en worden binnenkort in Belarus ingezet in een tweetal scholen. In veel scholen in Wit-Rusland is een chronisch tekort aan goede computers, die binnen het onderwijs kunnen worden ingezet. Er worden ook computers geleverd aan een zgn. 'Gezondheidsinstantie t.b.v. Rehabilitatie van Jongeren'.
Deze impuls kan plaatsvinden omdat deze computers in Nederland zijn afgeschreven, hoewel ze op zich nog goed werken. De computers komen onder meer van basisschool 'De Zaaier' en het Gemeentehuis te Hattem. Een ander deel van de computers is geschonken door Ingenieursbureau Grontmij uit De Bilt.

Klaar voor vertrek!

Het vele materiaal voor de gehandicapte medemens in Belarus - waaronder enorm veel kleding, maar ook bedden, matrassen en hulpmaterialen zoals rollators - wordt ter plaatse verdeeld over diverse (families van) gehandicapten. Ook gaat een deel van de goederen naar arme zgn. 'grote gezinnen', die soms met vier, vijf kinderen in een klein tweekamer flatappartement wonen. Het transport is mogelijk gemaakt dankzij alle gulle gevers in Nederland!

En rijden maar....