Twee Windesheim-kunstenaars helpen St Toekomst!

Twee werknemers van Chr. Hogeschool Windesheim te Zwolle willen Stichting Toekomst een handje helpen. Ze hebben een spontane actie opgezet, waarbij eigen kunstwerken van beide op groot formaat kaarten is afgebeeld. De opbrengst van deze actie hebben de twee bestemd voor Stichting Toekomst, die daarmee scholen in Wit-Rusland zal helpen.

Marieke de Kleine en Roeland ten Broeke schilderen beide in hun vrije tijd. Het resultaat daarvan is heel verschillend, beide schilderen zeer verdienstelijk.
Inmiddels is in de campuswinkel van Hogeschool Windesheim de verkoop gestart en Roeland is heel tevreden over de verkoop. " De eerste druk was snel uitverkocht en inmiddels zijn we een tweede druk (van 120 kaarten) aan het verkopen".
Bert Sleijster van Stichting Toekomst: "De eerste reacties zijn erg lovend. Mensen vinden de kaarten erg fraai! We zijn dan ook heel blij met dit fantastische initiatief. Het motiveert enorm als mensen met zulke goede ideen komen, en zo de scholen in Wit-Rusland een handje willen helpen."
Met de twee kunstenaars Marieke en Roeland is afgesproken dat de opbrengst wordt bestemd voor de aankoop van de meest basale onderwijsmiddelen die nodig zijn in Wit-Rusland. "Je moet dan denken aan voor ons heel gewone zaken als pennen, papier, bordkrijt enz. Nog onlangs zijn we in Wit-Rusland geweest en hebben gemerkt dat hier nog steeds een heel grote behoefte aan is. Een prima bestemming dus voor een prima initiatief!, aldus Bert Sleijster.
De vier fraaie A5 formaat gevouwen kaarten (met envelop) zijn te koop voor 2,75 per stuk de complete set kost 9,50.
Verkoop in de campuswinkel van Windesheim. Verder in De Fontein, Kerkstraat 32 te Hattem. Ook kunnen per mail bestellingen geplaatst worden bij Stichting Toekomst. De kaartenverkoopactie zal in ieder geval tot eind mei doorlopen (mogelijk iets langer).

Door dubbel te klikken op de kaarten wordt deze groter afgebeeld.