Jeugd van Stolin - NUMMER 1!!!

Maandag 6 november 2006 vond in Den Haag in het Museon de uitreiking van de MATRA-KPA Award plaats. Deze prijs – die gepaard gaat met een persoonlijk door minister Bot van Buitenlandse Zaken getekende Oorkonde – werd uitgereikt aan de Stichting, die van het publiek de meeste stemmen kreeg.
Uiteindelijk bleek ruim 30% van de stemmen te zijn uitgebracht op ‘Project Computerlokaal School Nummer 2 in Stolin (Belarus)’ van Stichting Toekomst.
Daarmee werd Stichting Toekomst, Jeugdopbouw in Belarus de winnaar van de landelijke MATRA-KPA Award 2006.

‘De jeugd van Stolin is de grote winnaar!’, zo is de reactie van Klaas de Jong, secretaris van Stichting Toekomst. Hij legt uit: “het was een paar jaar geleden in 1998 dat hier een groep jonge Wit-Russische kinderen uit het Tsjernobylgebied te gast was. Toen we in de afgelopen herfstvakantie voor een werkbezoek in Belarus waren, hadden we nog een ontmoeting met deze jongelui. Jammer genoeg konden ze er niet allemaal bij zijn; sommigen waren voor hun studie in een andere plaats op dat moment. Maar bij die kinderen is alles begonnen en laat hen maar de grote winnaar zijn van deze prijs.”

de Winnaars!!.

Stichting Toekomst is bijzonder blij verrast door de royale stembijdrage van de achterban. “Dat we een flink aantal stemmen voor ons project zouden binnenhalen was te verwachten, maar zoveel … dat hadden we echt niet verwacht”, aldus voorzitter Bert Nitrauw, “dit geeft een extra stimulans om door te gaan met ons werk voor de jongeren van dit prachtige land!”.