Tsjernobyl 25 jaar later

Nationale manifestatie op 23 april 2011 Windesheim Zwolle
Stichting Toekomst is ook aanwezig

Op initiatief van o.a. Stichting Rusland Kinderhulp, het NBG, Christelijke Hogeschool Windesheim en VUconnected zal op 23 april 2011 een 'Tsjernobyl 25 jaar later'-manifestatie worden georganiseerd.
Vijfentwintig jaar geleden voltrok zich een ramp, die we niet mogen vergeten. De herdenking van de Tsjernobylramp in 1986 zal draaien om twee vragen nl. "wat betekent het voor mensen om in radioactief besmet gebied te leven?" en "wat is het belang van solidariteit tussen gezinnen, die grenzen doet vervagen?". Onder andere Prof. Dr. Lucas Meijs, hoogleraar aan de Rotterdamse Erasmusuniversiteit heeft aangekondigd aanwezig te zullen zijn. b>

Lucas Meijs is hoogleraar Vrijwilligerswerk, Civil Society en Business en sinds vorig jaar ook hoogleraar Strategic Philanthropy aan het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy. Hij is één van de gasten die - heel toepasselijk - in het Europees jaar van het vrijwilligerswerk (EJV 2011) zijn visie geven zal op effecten van de activiteiten van de vele vrijwilligers die betrokken zijn bij de vele vormen van hulpverlening aan families en kinderen uit het Tsjernobylgebied.
Een grote groep genodigden uit Belarus zal ook aanwezig zijn deze dag. Daarnaast zijn op 23 april nog diverse organisaties aanwezig, die zich het lot aantrekken van de slachtoffers van de Tsjernobylramp.
Want ook al is het inmiddels 25 jaar geleden dat deze ramp zich voltrok, de slachtoffers willen we niet vergeten.
Noteer zaterdag 23 april 2011 in je agenda – en kom naar Hogeschool Windesheim te Zwolle.