Twee Windesheim-kunstenaars helpen St Toekomst!(4)

Opbrengst Windesheim-actie ruim duizend euro!

De eindopbrengst van de kaartenactie is bekend. Uiteindelijk is ook de opbrengst van de kasopbrengst van de Campuswinkel van Hogeschool Windesheim bekend. De opbrengst overtreft de stoutste verwachtingen - ongeveer twee maanden kaartenverkoop blijkt nu in totaal 1070,05 te hebben opgebracht!

"Veel meer dan we vooraf hadden kunnen bedenken. We hielden rekening met een opbrengst van een paar honderd euro, wat op zich al super zou zijn," aldus initiatiefnemer Roeland ten Broeke. Bert Sleijster van Stichting Toekomst: "We zijn hier erg blij mee, we hadden de kaarten vooraf gezien, hoorden direct van veel kanten dat ze erg mooi zijn. Maar dat er zoveel van verkocht zou worden heeft me wel verbaasd. Dat de kaarten zo gretig aftrek vonden is natuurlijk ook een heel groot compliment aan de makers van de vier schilderingen, Marieke de Kleine en Roeland ten Broeke. Kortom: een actie waar iedereen blij mee kan zijn!"
Niet in het minst ook de scholen centraal in het zuiden van Wit-Rusland. Zij kunnen door deze actie een stevige impuls verwachten. De ruim duizend euro zal worden besteed aan heel basale onderwijsmiddelen als pennen, papier, bordkrijt enz. Hier is - voor ons onvoorstelbaar - een grote behoefte aan in Wit-Rusland. Een heel mooie bestemming, dankzij een prima Windesheim-initiatief!