Kaartenactie Windesheim helpt scholen Belarus

Opbrengst overtreft verwachtingen!

In mei jl. ging een spontane actie van twee medewerkers van Hogeschool Windesheim te Zwolle van start. De opbrengst van de actie werd op woensdag 14 september door de initiatiefnemers Marieke de Kleine en Roeland ten Broeke overhandigd aan 'Stichting Toekomst, Jeugdopbouw in Belarus'. De twee medewerkers van Windesheim konden een bedrag van ruim duizend euro overhandigen aan Stichting Toekomst, die daarmee scholen in Wit-Rusland zal helpen.

De twee medewerkers van Windesheim hadden eigen schilderwerken op groot formaat kaarten laten afdrukken en vervolgens via de Campuswinkel en de website van de stichting als luxe wenskaarten te koop aangeboden. De actie – die drie maanden liep – is een groot succes geworden en de uiteindelijke opbrengst overtreft alle verwachtingen.
De twee Windesheim-medewerkers Marieke de Kleine en Roeland ten Broeke schilderen beide in hun vrije tijd. Hun werken zijn zeer verdienstelijk, tegelijk wel heel verschillend in stijl.
De fraaie kaarten vonden gretig aftrek, het gros ervan werd door Windesheimstudenten gekocht. In totaal zijn er ruim 450 kaarten verkocht, wat resulteert in een opbrengst die de verwachtingen van de Marieke en Roeland heeft overtroffen. Ze konden Bert Sleijster van Stichting Toekomst € 1070 overhandigen.

"Fantastisch, veel meer dan we hadden verwacht" , aldus Bert Sleijster, "we kunnen hiermee de komende tijd veel scholen en scholieren in Wit-Rusland helpen". De opbrengst van de actie hebben de twee initiatiefnemers in overleg met Stichting Toekomst bestemd voor aankoop van basale schoolmaterialen, waar in Wit-Rusland een schreeuwend tekort aan is op de scholen. Aan zaken die voor ons heel vanzelfsprekend zijn (zoals pennen, schriften en mappen, krijt en papier) is op veel scholen een groot gebrek.
Stichting Toekomst werkt in het uiterste zuiden van Belarus vlakbij de Oekraïnse grens, een vergeten en achtergebleven gebied. De actie van Marieke en Roeland en de bijdrage van alle Windesheimers zet zo - heel verdiend - toch even deze vergeten schoolkinderen in het zonnetje.

Stichting Toekomst heeft zolang de voorraad strekt nog een aantal kaarten te koop.
Deze luxe kaarten kunnen eenvoudig besteld worden via info@stichtingtoekomst.nl