Uitwisselingsproject Ė we gaan ervoor!

Tijdens het laatste werkbezoek aan Belarus van 29 april t/m 7 mei jl. hebben School Nummer 2 te Stolin en Stichting Toekomst de plannen en ook de projectaanvraag voor een uniek uitwisselingsproject uitgebreid doorgesproken en vervolgens het projectdocument ondertekend.

Een uitwisseling als deze is op dit moment nogal uniek. Het is zeer moeilijk een dergelijk initiatief voor elkaar te krijgen. Dankzij de goede contacten, opgebouwd in het verleden, met zowel de directie van School Nummer 2 te Stolin als met de lokale overheid heeft Stichting Toekomst de plannen hiervoor nu in kannen en kruiken.
Bottleneck is de financiŽle kant van de zaak. De stichting heeft absoluut aanvullende middelen nodig om de uitwisseling ook daadwerkelijk vorm te kunnen geven.
Een projectaanvraag zal worden ingediend voor 1 juli bij Youth in the World.

Het zou geweldig zijn als Ė ondanks de beperkte middelen van Stichting Toekomst - volgend jaar mei een groep jongeren een intensief bezoek zou kunnen brengen aan School Nummer 2 te Stolin om gezamenlijk met leerlingen van de Wit-Russische school ervaringen te delen over de rol van cultuur, kunst, muziek, religie en geschiedenis in Belarus en in Nederland.
IdeeŽn hoe te komen tot werkelijke realisatie van de uitwisseling, en ook concrete financiŽle bijdragen zijn zeer welkom!